Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Vali Yrd. Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Açık Kapı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
27
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
    • Vali Yrd. Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Açık Kapı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM

İLETİŞİM YOLUYLA DOLANDIRICILIK İSTİŞARE TOPLANTISI SAYIN VALİMİZİN BAŞKANLIĞINDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

İletişim Yoluyla Dolandırıcılık İstişare Toplantısı Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN’in başkanlığında, 16.12.2015 Çarşamba günü saat 10.00’da Valilik toplantı salonunda gerçekleştirildi.
 
Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN toplantının açılışında yaptığı konuşmasında,’’2015 yılı içerisinde Samsun il merkezi ve ilçelerinde İletişim Yolu İle Dolandırıcılık olayları incelendiğinde; il merkezinde 25 olay, Vezirköprü ilçesinde 9 olay,  Terme ilçesinde 6 olay,  Havza ilçesinde 5 olay, Bafra ilçesinde 3 olay, Çarşamba ilçesinde 2 olay, Alaçam ve Ladik ilçelerinde de 1' er olay olmak üzere toplam 52 olay meydana gelmiştir.
 
 Bu olaylardan 44 tanesinin şüphelileri tespit edilmiş, 8 olayın ise şüphelilerinin tespiti çalışmalarına devam edilmektedir. Bu olaylarda mağdurlar tarafından elden ve havale yapmak sureti ile şüphelilere toplam 641 bin 612 lira para verildiği tespit edilmiştir. Yapılan çalışmalarda bu miktarın ancak 21 bin 636 liralık kısmı bloke edilebilmiştir. Ayrıca mahkeme aşamasında 27 bin 400 liranın mağdurlara iadesi sağlanmıştır.
 
Olayların 44 tanesi hesaba para aktarmak sureti ile, 8 tanesinin de elden alma yöntemi ile gerçekleştiği, 36 olayda şüphelilerin kendilerini polis olarak tanıttığı, 16 olayda ise kendilerini savcı olarak tanıttığı tespit edilmiştir.
 
Mağdurların, banka hesaplarının terör örgütünün eline geçti şeklinde 25 olay, hakkınızda suç örgütüne üye olmaktan işlem yapılmaktadır 9 olay, adınıza şirket kuruldu 3 olay gibi senaryolar kullanılarak, müştekilerin telefonu sürekli görüşmeye açık tutularak, kişilerin korku ve panik halinde bulunması sağlanıp, sağlıklı şekilde düşünmesi engellenmek suretiyle dolandırıcılık suçunun işlendiği görülmektedir. Dolandırıcılık olaylarında şüpheliler müştekileri dolandırırken, yüzde   94 oranında cep telefonu ile arayarak olayı gerçekleştirmişlerdir.
 
Bahse konu dolandırıcılık olayları 10.00 ile 16.00 saatleri arasında yoğun olarak meydana gelmiştir. Meydana gelen dolandırıcılık olaylarında mağdur profili incelendiğinde; yüzde 64' nün erkek, yüzde 36' sının kadın olduğu, genellikle 50 yaş üzeri ve ilkokul mezunu oldukları; Şüphelilerin ise yüzde 97' sinin erkek ve yüzde 3 ünün kadın olduğu, 18 ile 25 yaş aralığında, ilkokul mezunu genel olarak işsiz oldukları tespit edilmiştir.
 
İletişim yolu ile dolandırıcılık olaylarında mağdurların banka ve PTT gibi kamu kuruluşlarını aracı kullanarak, şüphelilerin hesabına para yatırması ve olayın gerçekleşmesinden sonra ilk 6 saat içerisinde yatırılan parayı çektikleri tespit edilmiş olup, bu sebepten dolayı suçun işlenmesinin engellenmesinin daha etkin bir mücadele yöntemi olduğu değerlendirilmektedir.
 
Dolandırıcılık suçu en genel anlamıyla, bir kişiyi çeşitli hilelerle aldatarak, kendisine ya da başkasına menfaat sağlamak amacıyla yapılan kasıtlı eylemlerdir. Dolandırıcılık suçu, türlerine göre farklılık göstermektedir. Ülkemiz genelinde en yaygın olarak karşılaşılan dolandırıcılık yöntemi, ‘Kontör ve Para Dolandırıcılığı’ şeklinde gerçekleştirilen ve telefon yoluyla yapılan dolandırıcılıktır.
Telefon yoluyla dolandırıcılık olaylarında şüpheliler, gelişen teknolojik imkânları kullanarak, mağdurları telefon ile arayarak kendilerini polis, asker veya savcı olarak tanıtmaktadırlar. Bu kişiler bir takım gerçek dışı vaatler ile kurgu olaylar inşa edip, vatandaşlarımızın iyi niyetleri ve yardımseverlik duygularını istismar ederek dolandırmaktadırlar.
Kendilerini polis, asker, savcı gibi sahte unvanlarla tanıtan dolandırıcılar, telefonla aradıkları şahıslara; Terör örgütü veya bir suç şebekesi tarafından banka hesabının boşaltılacağı, terör örgütü veya suç şebekesi tarafından telefon hattının kullanıldığı, bir olayda suçlu olarak isminin geçtiği, hesaplarındaki paraların çekilerek devlet güvencesi altına alınacağı, şüphelilerin tespiti ve yakalanması amacıyla soruşturma başlatıldığı, gizli operasyon yürütüldüğü, deşifre edilmesi durumunda gözaltına alınacağı, ikamette bulunan altın ve ziynet eşyalarının hırsızlık olayında ele geçen eşyalar arasında olduğundan bahisle, bir poşet veya çanta içerisine konularak belirtilen yere bırakılması gerektiği, banka hesabının terör örgütü tarafından kullanıldığı öğrenildiğinden, banka hesabındaki paranın güvence altına alınması için verilecek hesap numarasına paranın aktarılması gerektiği, operasyon bitimi parayı iade edecekleri gibi senaryolarla tehdit, korku ve panik hali oluşturarak vatandaşlarımızı dolandırmaktadırlar.
Bunların yanı sıra dolandırıcı şahıslar kullandıkları çeşitli bilgisayar programları sayesinde vatandaşlarımızın telefon ekranında 155 Polis imdat tarafından aranıyor gibi gözükecek şekilde arama yaparak güvenlerini kazanmaktadırlar. Hatta polis ekiplerini, sahte ihbarlarla aradıkları vatandaşın ikamet bölgesine yönlendirip senaryolarının inandırıcılığını sağlamaktadırlar. Daha sonraki aşamalarda ise verdikleri hesap numaralarına paranızı havale etmenizi ya da para ve altınlarınızı çöp kutuları, park veya sokaklara bırakmanızı istemektedirler.
Bu yöntemler dışında, vatandaşlarımızın telefon numaralarına ‘hediye kazandınız’ ya da ‘çekiliş kazandınız’ gibi SMS’ler atarak, vergi veya kargo ücreti adı altında para talep etmektedirler. Ayrıca dolandırıcılar telefonla sizi arayarak sağlık veya hayat sigortanızın yenilenmesi için para yatırmanızı isteyerek de dolandırabilmektedirler.
Telefon yoluyla dolandırıcılık suçunun mağduru olmamak için; Polis, Jandarma, Cumhuriyet Savcısı veya herhangi bir kamu personeli, hiçbir şekilde vatandaşlarımızdan elden ziynet eşyası, para teslimi veya havale, EFT yapılmasını katiyen talep etmez. Sizi telefonla arayarak kendisini Polis, Savcı, Asker olarak tanıtıp, bankaya para yatırmanızı veya bir yere para, altın bırakmanızı isteyenlere asla inanmayın. Telefon görüşmeleri esnasında arka plandan gelen telsiz seslerine ve korku, panik yaratma amaçlı senaryolara katiyen itibar etmeyin. Telefonunuza gelen SMS metinlerinde aramanızı istedikleri numaraları kesinlikle aramayın. Kimlik ve kredi kartı bilgilerinizi sakın paylaşmayın. Böyle bir durumla karşılaşmanız halinde lütfen hemen 155 Polis İmdat hattını arayın ya da en yakın emniyet birimlerine müracaat edin.
İletişim Yolu İl Dolandırıcılık olaylarına karşı ilimizde yapılacak çalışmalar kamu ve özel bankalar, PTT şubeleri, il ve ilçe müftülükleri, büyükşehir ve ilçe belediyeleri, üniversite rektörlükleri, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri, il ve ilçe sağlık müdürlükleri, GSM operatörleri, elektrik dağıtım şirketi, internet sağlayıcıları, kuyumcu ve döviz büraları, esnaf ve sanatkar odaları başkanlıkları ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu gibi kuruluşlarla işbirliği içerisinde gerçekleştirilecektir.
Biz bu konunun üzerinde tartışırken sürekli mağdur olan insanların üzerinde duruyoruz. Aslında birazda dolandıran insanlar konusunda araştırma yapmamız gerekiyor. Bu insanlar neden dolandırıcılık yapıyor konusunu irdelememiz gerekiyor. Bu ahlaki bir sorun, bu bir eğitim sorunu, hatta bu bir manevi sorun.
 Bu toplantıları ilimizde rutin olarak bundan sonraki günlerde düzenlemeye devam edeceğiz. Ayrıca bu konuda yaptığımız afişler ilimizde gerekli yerlere asılarak vatandaşlarımda bu konuda bir farkındalık oluşturmayı sağlayacağız. Benim basın mensubu arkadaşlarımdan da bir isteğim var. Bu konuyu sürekli gündemde tutabilmek amacı ile haberler yapalım. Gerek yazılı, gerekse görsel medyada çıkacak haberlerle bu konu sürekli gündemde tutulursa toplumda bu konuda bir bilinçlenme ve farkındalık oluşur. Ben bu toplantıya katılan ve katkı veren herkese çok teşekkür ediyorum.’’dedi.
Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN’in konuşmaları sonrasında İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürü Zeki  BAL tarafından ‘İletişim Yoluyla Dolandırıcılık’ konulu bir sunum gerçekleştirdi.
Sunum sonrası Valimiz Sayın İbrahim ŞAHİN’in başkanlığında gerçekleştirilen İletişim Yoluyla Dolandırıcılık konulu toplantıda katılımcılar değerlendirmelerde ve görüş alış verişinde bulundu.
Toplantıya ayrıca; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Hüseyin AKAN, Samsun Barosu Başkanı Av. Kerami GÜRBÜZ, Vali Yardımcısı Osman Nuri ÇOBANOĞLU, İl Jandarma Komutanı Kd. Alb. Ercan YAŞİN, İl Emniyet Müdürü Vedat YAVUZ,  Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi APAYDIN, Samsun Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Hacı Eyüp GÜLER, kamu kurum ve kuruluşlarının yetkilileri. resmi ve özel bankaların il ve bölge yöneticileri ile Emniyet Müdürlüğü personeli katıldı.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Resmi Gazete
  • Teknofest
Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı No:185 Hükümet Konağı 55030 İlkadım/SAMSUN
+90 (362) 431 64 75
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız