T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Kızılırmak Havzası Havza Yönetim Heyeti toplantısı, 17.12.2019 Salı günü saat 15.00’te DSİ 7. Bölge Müdürlüğü Konferans Salonu’nda Valimiz Sayın Osman Kaymak’ın ev sahipliğinde ve başkanlığında gerçekleştirildi.
Valimiz Sayın Osman Kaymak, toplantıya katılmak üzere ilimize gelen Kırşehir Valisi Sayın İbrahim Akın, Çorum Valisi Sayın Mustafa Çiftçi, Çankırı Valisi Sayın Hamdi Bilge Aktaş, Sinop Valisi Sayın Köksal Şakalar ve Kastamonu Valisi Sayın Yaşar Karadeniz'i karşıladı.
Daha sonra toplantıya geçilerek toplantının açılış konuşmasını yapan DSİ 7. Bölge Müdürü Nazmi Koçak, “Bilindiği üzere, Samsun Valiliği, Kızılırmak Havzası Koordinatör Valiliği olması sebebiyle Bölge Müdürlüğümüz de söz konusu Heyet Toplantılarının sekretaryasını yürütmekle görevlidir. Kızılırmak Havzası’nda yer alan su kaynaklarının korunmasına ve iyileştirilmesine yönelik hazırlanan havza ölçekli planların uygulanmasının takibi ve paydaş kurumların katılımının sağlanması amacıyla yapılmakta olan toplantılarda sizlerle bir araya gelmekten memnuniyet duyuyoruz. Yapacağımız toplantının havza genelinde gerçekleştirilecek çalışmalara katkı sağlayacağını umuyorum.” dedi.
Valimiz Sayın Osman Kaymak toplantıda yaptığı konuşmasında, “Sizleri ülkemizin güzide şehirlerinden olan kurtuluş mücadelesinin ateşlendiği, gelecek için büyük ümitler vaat eden ülkemizin Karadeniz’e, Rusya’ya, Kafkaslara ve Orta Asya ülkelerine açılan kuzey kapısı konumundaki Samsun şehrinde ağırlamaktan duyduğum memnuniyeti ifade ediyor hepinizi saygı ile selamlıyor ve ilimize hoş geldiniz diyorum.
Sözlerime toplantımızın sebebi olan su havzamızdan bahsederek devam etmek istiyorum. Su, insan hayatı için büyük önem arz etmektedir. Sivas’ın İmralı İlçesi Kuz Köyünde doğup; Samsun’un Bafra ilçesinde Karadeniz ile buluşan Kızılırmak Nehri; 1.355 km uzunluğu ile Türkiye sınırları içerisindeki en uzun nehirdir. Su toplama alanı 78.180 km2, yıllık su hacmi ise 5,5 milyar m3 olan Kızılırmak havzasının 3.528.800 hektarlık bölümü ovalık alan niteliğindedir. Kırşehir ve Kırıkkale illerinin tümü, Sivas, Kayseri, Yozgat, Nevşehir, Kastamonu, Çankırı illerinin il merkezleri ve büyük bir kısmı; Niğde, Ankara, Çorum, Sinop, Aksaray ve Samsun illerinin önemli kısımları Kızılırmak Havzası içinde yer almakta olup, havza Ülke topraklarımızın yaklaşık %11 ni kaplamaktadır.
Kızılırmak Havzasında önemli büyüklükte 22 akarsu, 17 göl, enerji, sulama ve içme suyu amaçlı 33 baraj, 19 adet ileri arıtma tesisi, bulunmaktadır. Bu denli büyük bir havzadaki suyu yönetebilmek için su kaynakları ile doğrudan ve dolaylı olarak ilgisi bulunan Kurum ve Kuruluşların katılımının sağlandığı toplantıya ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla; 2013 yılında “Havza Yönetim Heyetlerinin Teşekkülü, Görevleri, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ” yayımlanmış ve bu kapsamda Kızılırmak Havzası Yönetim Heyeti oluşturulmuş olup, ilgili tebliğ gereği koordinatör Valilik olarak 2013 yılından bu yana Samsun ilinde sizleri ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz.” şeklinde konuştu.
Samsun ilinin, Kızılırmak nehrinin Karadeniz’e döküldüğü yer olması nedeniyle havza içerisinde önemli bir merkez olduğunu ifade eden Valimiz Sayın Osman Kaymak, “Kızılırmak Nehri’nin denize döküldüğü Samsun’un Bafra ilçesi sınırlarındaki Bafra Ovası verimli toprakları ile tarım sektöründe önemli bir yer tutmaktadır. Samsun ilinin Bafra, 19 Mayıs ve Alaçam ilçe sınırları içerisinde yer alan “Kızılırmak Deltası”, Kızılırmak Nehrinin taşıdığı alüvyonlar ile oluşan, ülkemizdeki en büyük deltalardan biri olup, Ülkemizin Karadeniz kıyısındaki tek sulak alanıdır. Ayrıca Kızılırmak Deltası UNESCO Dünya Kültür Mirası Geçici Listesine girmiştir.
Samsun ili Bafra ilçesinde bulunan enerji ve sulama amaçlı Altınkaya ve Derbent Barajları da Kızılırmak Nehri üzerinde yer alan önemli barajlardandır. Samsun İlinin coğrafi yapısı nedeniyle ilde tarıma dayalı bir ekonomi ön plana çıkmış olup, tarıma dayalı gıda sanayi potansiyeli yüksektir. Kent 1980 sonrası dönemde sanayileşme sürecinde önemli adımlar atmıştır. Bu süreç halen devam etmekte olup, Samsun ili bölgenin en büyük sanayi şehridir. Fırat Havzasından sonra Türkiye’nin ikinci büyük havzası olan Kızılırmak Havzası’nda, sizlerin katkılarıyla, havza içerisindeki suyumuzu daha iyi yönetebilmek, verimli kullanmak, kirletici unsurları en aza indirmek temel amacımızdır.
Havzada evsel atıksuların kontrolü, endüstriyel atıksu yönetimi, katı atık yönetimi, içme suyu havzalarının korunması, taşkın ve kuraklık yönetimi, kullanılmış suların yeniden kullanımı, izleme çalışmaları, sektörel tahsis planlarının oluşturulması ve su yatırımları gibi hususlar ilgili tüm Kuruluşların sorumluluğu altında titizlikle yapılmalıdır. Özellikle son yıllardaki iklim değişikliklerinin etkileri havzalardaki su potansiyellerini etkilemektedir. Bu nedenle; iklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi de ilgili Kuruluşlarca takip edilmelidir. Ülkemizdeki su potansiyelini etkili ve verimli kullanmak her vatandaşımızın temel sorumluluğudur. Bizler de ilgili Kurumlar olarak bugünümüz ve geleceğimiz için bu hususlarda gerekli çalışmaları titizlikle yürütmeliyiz. Sözlerime son verirken öncelikle toplantıya iştirak ettiğiniz için teşekkür eder, toplantımızın Kızılırmak Deltasına, Samsunumuza ve Ülkemize hayırlı olmasını dilerim.” diye konuştu.
Konuşmaların ardından DSİ 7. Bölge Müdürlüğü Havza Yönetimi Başmühendisi Samet Tekbaş “Yeni Tebliğ hakkında bilgilendirme, havzada yer alan illerde gerçekleştirilen İl Su Yönetimi Koordinasyon Kurulu Toplantılarının Değerlendirilmesi ve Havza Koruma Eylem Planı Hakkında Bilgilendirme”, Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Mühendisi Ela Doğanay ‘Taşkın Yönetim Planı Hakkında Bilgilendirme’ ve Su Yönetimi Genel Müdürlüğü-Stantec Şirketi adına Bertan Başak ise ‘Kullanılmış Suların Yeniden Kullanılması Alternatiflerinin Değerlendirilmesi Projesi’ hakkında birer sunum gerçekleştirdiler.
Sunumların ardından toplantı görüş, öneri ve değerlendirilmelerin alınmasıyla son buldu.
Toplantıya ayrıca, Kastamonu Belediye Başkanı Op. Dr. R. Galip Vidinlioğlu, Çorum Belediye Başkanı Dr. Halil İbrahim Aşgın, Vali Yardımcısı Sezgin Üçüncü, ilgili kamu kurum ve kuruluş müdürleri katıldı.