T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
SAMSUN İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ GÖREVLERİ
Yönetim Hizmetleri Şube Müdürlüğü Görevleri:
1- Yıllık bütçe teklifini hazırlamak.
2- İl Müdürlüğünün insan kaynakları politikasını belirlemek,
3- İl Müdürlüğü personelinin özlük işlemlerini yürütmek.
4- İl Müdürlüğünün idari ve mali hizmetlerini yürütmek.
5- İdari ve sosyal hizmetler ile ilgili evrak işleri, destek hizmetleri, makine ikmal ve bakım onarım işlerini yapmak ve yürütmek.
6- Mali işler ile ilgili tahakkuk, kaynak yönetimi, satın alma işlemlerini yapmak ve yürütmek.
7- İl Müdürlüğünün hizmet ve faaliyetlerine yönelik ihale ve hizmet satın alma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
8- Arşiv hizmetlerini yürütmek,
9- İl Müdürlüğünün taşınır ve taşınmazlarla ilgili hizmetlerini yürütmek,
10- Müdürlüğün insan kaynakları politikasını ve performans ölçütlerini belirlemek, idari hizmetlerini yürütmek, il içi ve il dışı görevlendirmeler ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
11- Personelin özlük işlemleri ve özlük haklarına ilişkin tüm mali işlerini yürütmek.
12- Genel evrak akışının takibi, gelen-giden evrak kaydı ve ilgili yerlere verilmesi ile telefon ve faks ile ilgili haberleşme iş ve işlemlerini yürütmek.
13- Afet ve acil durum kaynaklarının tahakkuk iş ve işlemleri ile cari ve yatırım bütçesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
14- İl Müdürlüğünde ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmetin satın alınmasına ilişkin iş ve işlemler ile bina, araç-gereç, makine ve teçhizat, taşıt, iş makinesi ve cihazların bakım ve onarımlarının yapılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. İşin özelliğine göre teknik personeli görevlendirmek.
15- Temizlik, aydınlatma, ısıtma, telefon, haberleşme, internet vs. bakım onarım, araç kiralama ve akaryakıt alımına ilişkin hizmetlerini yürütmek.
16- Büyükşehir Belediyesinin gerçekleşen en son yıl bütçe giderinin en az binde biri oranındaki tutarının, Başkanlıkça uygun görülen afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetler kapsamındaki yatırım projelerine başkanlığa bildirilmesini sağlamak.
17- Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek, harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasını yapmak ve harcama yetkilisine önerilerde bulunmak.
18- Hizmet binası genel disiplini, temizlik ve düzeni ile görevlilerin çalışmaları denetlemek, görülen aksaklıkları giderici önlemler almak.
19- Bilgisayarların, yardımcı donanımların, bilgi işlem sistemlerinin güvenli bir şekilde çalışmasını temin etmek, sunucu (server) ile kullanıcı bilgisayarlarına yüklenen yazılımların amacına uygun bir şekilde kullanılmasını sağlamak.
20- Elektronik Belge Yönetim Sisteminin (EBYS) kullanımına yönelik eğitim ve uygulama çalışmaları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
21- Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) aracılığıyla yapılan başvurulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
22- Samsun Afet Müdahale Planı kapsamında sorumlu olunan Hizmet Gruplarına ait planların hazırlanması, güncellenmesi ve her türlü takip işlemlerini yürütmek.
23- Afet Yönetimi Karar Destek Sistemine (AYDES) ilişkin görev verilmesi halinde iş ve işlemleri yürütmek.
24- Görev alanı içerisinde yapılan çalışmalar ile ilgili her türlü istatistiki bilgiyi düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirmek.
1- Afet ve acil durum sonrası hayatın normale dönmesini sağlayıcı tedbirleri almak.
2- Afet ve acil durum bölgelerinde geçici yerleşmeyi sağlamak, zarara uğramış kişilerin tedavi, iaşe, ibate, sosyal ve psikolojik destek hizmetlerini yürütmek.
3- Afet ve acil durum bölgelerinde hasar tespit çalışmalarını yaptırmak, Başkanlık veya Valilikçe uygun görüldüğü takdirde hasar tespit çalışmalarını yapmak.
4- Afete uğramış yerlerin imar, plan, proje işlemleri ile bu alandaki hukuki işlemlerin yürütülmesinde kamu kurum ve kuruluşları ile koordinasyonu sağlamak.
5- Afet sonrası afetzedelerin hak sahipliği ve borçlandırma işlemleri ile konut tahsisi çalışmalarını yapmak.
6- Afete uğramış bölgelerde hak sahibi afetzedelerin daimi iskânı için yeni yerleşim yerlerinin tespiti çalışmalarını yapmak.
7- Afetzede yerleşim alanı seçiminde Maliye Hazinesi adına kayıtlı olan taşınmazların arsa tahsisi, tescil, cins değişikliği, kat mülkiyeti çalışmalarını yapmak ve kamulaştırma işlemlerini yürütmek.
8- Afete uğramış bölgelerde Valiliklere gönderilen; afetzedelerin yedirme, giydirme, barındırma, onarım yardımları ve nakdi ödemeleri kullanmak.
9- Tabii Afet Nedeniyle Gelir Kaybı ve Altyapı Hasarına Uğrayan Belediyeler ve Özel İdareler için yardım ödeneklerinin talep edilmesi ve aktarılmasını sağlamak.
10- Afet bölgelerinde hak sahibi afetzedelerin daimi iskanlarını sağlamak amacı ile İhaleli ve E.Y.Y. (Evini Yapana Yardım) metodu ile konut, işyeri, ahır yapılması, orta hasarlı binaların onarılması, yerleşim yerlerinde afet önleyici tedbirlerin alınması ve altyapılara ilişkin çalışmaların gerçekleştirilmesini sağlamak.
11- Afet sonrası diğer kamu ve kuruluşlarının maddi, teknik ve sosyal imkanlarından yararlanarak koordinasyonu sağlamak.
12- 3 Ocak 2014 tarih ve 28871 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren; Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) gereğince, Barınma ve Hizmet Grupları Lojistiği Hizmetlerini yürütmek.
13- İlimizde meydana gelmesi muhtemel afetlerde kanunla verilmiş yetkileri kullanmak.
14- Lojistik Deponun yönetimini sağlamak.
Planlama ve Zarar Azaltma Şube Müdürlüğünün Görevleri:
1-Deprem, yangın, su baskını, yer kayması, kaya düşmesi, çığ, tasman ve benzeri afetlerde genel hayata etkili olacak derecede zarar gören veya görmesi muhtemel yerlerde yapıların ve kamu tesislerinin afetin genel hayata etkili olup olmadığının belirlenebilmesi için yapılan jeolojik - jeoteknik, jeomorfolojik, mikro bölgeleme ve sismolojik etütler, harita – plan çalışmalarının tamamı.
2-Afet öncesinde, afet olduğunda acil yardım uygulaması ve koordinasyonu yapmak üzere hazırlanan afet acil yardım planının hazırlanması için yapılan çalışmaların bütünü.
3-İl Kurtarma ve Yardım Komitesinin sekretaryasını yapmak.
4-Afete maruz bölgelerinin belirlenmesi ve imar uygulamalarının risk bölgelerine uyumlu hale getirilmesini denetlemek. Bu konuda kurum ve kuruluşlar ile koordinede bulunmak ilin afet risk haritasını çıkartmak.
5-Yapılan tüm işlemlerde format belirlenerek uygulanmasının sağlanması.
6-Afet ve acil durumlar hakkında halkı bilgilendirme ve eğitim çalışmaları yapmak.
7-Deprem, yer kayması, kaya düşmesi, çığ gibi afetlere uğramış veya uğrayabilir bölgelerin tespiti için yapılan jeolojik etütlerin bütünü
8-Ülkemizde kurulu bulunan deprem kayıt şebekesi ve kuvvetli yer hareketi kayıt şebekelerindeki istasyonların çalışmaları ile ilgili makine, alet edevatlarla bu konuda yapılan çalışmaların tamamı.
9-Depremler hakkında uygulanacak eğitim, planlama ve risk bölgelerinde, teknik - bilimsel çalışmaları yapmak.
10-Afet ve acil durumlara ilişkin yönetim stratejilerini uygulamak, her türlü bilgi, haberleşme, tahmin ve erken uyarı sistemlerini kurmak ve işletmek.
11-İlimizde muhtemel afetler nedeniyle kanunla verilmiş yetkileri kullanmak.
Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin Görevleri
1- Olay bölgesine sağlık, arama ve kurtarma, ilk yardım, gerekirse etüt ve hasar tespiti ekiplerinin sorunsuz ve süratli bir şekilde ulaşabilmesi için trafik, emniyet ve çevre güvenliği tedbirlerini almak, bu amaçla ilgili kurumlarla hızlı iletişim kurmak.
2- Olay bölgesinde yapılan hasar tespitleri, ön etüt formları ve raporlarıyla varsa riskin devam edip etmediği, ölü ve yaralı sayıları, hasar durumları ve acil ihtiyaçlar gibi bilgileri ve bunlara ilişkin gelişmeleri Başkanlık Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezine ivedilikle bildirmek.
3- İlimiz Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezince; sorumluluk bölgelerinde oluşan olaylarda, sorunların çözülmesi ve ihtiyaçların karşılanmasına yönelik çalışmaları öncelikle il imkanları ile yürütmek; hazırlık ve müdahale faaliyetlerinde il düzeyinde kurum ve kuruluşlar arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
4- İlimizin imkan ve kapasitesini aşan olaylarda, ihtiyaç duyulan ekip, ekipman ve benzeri yardım malzemelerim; cinsi, miktarı ve nitelikleri açık olarak belirtilmek suretiyle, Başkanlık Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinden talep etmek.
5-İlimizin Meteorolojik tahmin verilerini Merkezimizde ve İl Müdürlüğü bünyesinde değerlendirerek ve hava olaylarına bağlı oluşabilecek afet risklerine karşı kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşları uyarmak, gerektiği durumlarda basın yayın yoluyla halka uyarı yapılmasını sağlamak.
6- Merkez ilçeleri de kapsayacak şekilde İl Sivil Savunma Planı, İlçe Sivil Savunma Planlarının hazırlanmasını, incelenmesini, onaylanmasını ve güncelliğini sağlamak, |
7-Kamu ve özel kurum ve kuruluşların Sivil Savunma Planlarının hazırlatılması, incelenmesi onaylanması, güncelleştirilmesiyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
8- İl ve İlçelerde Sivil Savunma hizmetleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek ve gerekli koordinasyonu sağlamak,
9- Tahliye, seyrekleştirme ve tahliye kabul bölgelerinin tespiti ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek
10- İl ve İlçelerde yapılacak sivil savunma plan ve servis tatbikatlarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek
11-Seferberlik ve savaş hazırlıklarına ilişkin olarak hazırlanan genel ve özel plan çalışmalarına katılmak, detay planını hazırlamak, onaya sunmak ve güncelliğini sağlamak,
12- Seferberlik ve savaş hali planlaması kapsamında; milli alarm planlaması, 24 saat süreli çalışma düzeni planlaması, Savaş hasarı onarım planlaması, Ekonomik/stratejik tahrip/koruma hedefleri planlaması, Personel erteleme planlaması, Araç seferberliği ve ertelemesi planlaması, Tahliye planlaması, Koruyucu güvenlik planlaması, Savaş görev planları, Milli müdafaa mükellefiyeti ile ilgili planlama, Trafikte kaydı olmayan özel sektör iş makineleri ile ilgili tespit çalışmaları, Seferberlik ilanının duyurulmasına ilişkin hazırlıklarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
13- Seferberlik ve savaş hazırlıklarına ilişkin kaynak planlama faaliyetlerini yürütmek,
14- Seferberlik ve savaş hali planlarının hazırlanması ve ilgili olarak Teknik Planlama Komiteleri oluşturmak ve İl Seferberlik Savaş Hazırlıkları Planlama ve Koordinasyon Kurulunun sekretarya hizmetlerini yürütmek, seferberlik ve savaş hali hazırlıkları kapsamında düzenlenen seminer, koordinasyon toplantıları ile tatbikatlara katılmak ve bu konudaki iş ve işlemleri yürütmek
15- Planlama çalışmaları ile ilgili olarak faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlamak ve gerekli denetimleri yapmak
Eğitim Şube Müdürlüğü:
1-Afet ve Acil durum Yönetimi Başkanlığı Staj Yönergesine uygun olarak, Staj talebinde bulunan Stajyerlerin staj programlarını hazırlayarak mesleki bilgilerini artırmak amacıyla İl Müdürlüğümüzün ilgili biriminde görevlendirmek, geçirdiği uygulamalı öğrenme döneminde stajyerin iş yerindeki çalışması tutum ve davranışlarını gösteren staj formu hazırlayarak onaya sunmak.
2-Görev alanı içerisinde yapılan çalışmalar ile ilgili her türlü istatistiki bilgiyi düzenlemek ve sonuçlarını değerlendirmek
Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğü Görevleri