Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Vali Yrd. Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Açık Kapı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
10
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
    • Vali Yrd. Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Açık Kapı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM
 

Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurul Kararı ( 08/04/2020 )

08.04.2020
Karar Tarihi    : 08/04/2020       
 
                                                SAMSUN İL UMUMİ HIFZISSIHHA KURUL KARARI

Samsun İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu, 1593 Sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 23. maddesine istinaden; 08/04/2020 tarihinde, Sayın Samsun Valisi Osman KAYMAK başkanlığında saat 14:00’da Valilik 1 No’lu toplantı salonunda İlimizde Coronavirüs’e (COVİD-19) karşı alınacak önlemler ile ilgili gündemi görüşmek üzere toplanmıştır.

        A)     MEVSİMLİK TARIM İŞÇİLERİ
         A-1. İller arasında mevsimlik tarım işçisi hareketliliği olduğu takdirde işçilerin yola çıktıkları iller “çıkış ili”, tarımsal üretime katkı sağlayacağı il ise “varış ili” olarak tanımlanmasına. 
        A-2.a) Mevsimlik tarım işçileri, her iki il Valiliğinin birlikte belirleyeceği zamanda, harekete geçilmeden önce gerekli sağlık kontrollerine tabi tutulduktan sonra toplu ulaşım araçları ile (seyrekleştirme kurallarına uygun olarak) çıkış ilinden transit şekilde varış iline gönderilmesine.
        A-2. b-) Çıkış ilinde/ilçesinden seyahat edecek kişiler ve taşıyacak şoför dahil, İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü veya Toplum Sağlığı Merkezleri tarafından sağlık kayıtlarından (HSYS vb.) evde tedavi izolasyonunda veya temaslı izolasyonunda bulunanların olup olmadığı kontrol edilecektir. Ayrıca İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü veya Toplum Sağlığı Merkezlerinin uygun gördüğü sağlık tesisinde/alanında Sağlık Bakanlığı’nın yayımlamış olduğu “Ayaktan Başvuran Hastalar İçin Olası COVID-19 Vaka Sorgulama Kılavuzu” kullanılarak sağlık kontrolünden geçirilecektir. Sorun tespit edilmeyenlere seyahat onayı Valiliklerin belirleyeceği belge üzerinden verilecektir. Ayrıca seyahat sırasında COVID-19 hastalığından korunmak amaçlı uyulacak kuralları içeren bilgilendirme yapılmasına. 
        A-3. a-) Mevsimlik tarım işçilerinin konaklayacakları tesis/konteynır/çadırlarda yatak aralarının en az 1,5 (bir buçuk) metre olacak şekilde yerleştirilmesi, sosyal alanlarda kişiler arası sosyal izolasyon mesafesinin (en az 1,5 metre) korunması, kapalı alanın sıklıkla havalandırılması, havalandırılamıyor ise mesafelerin artırılmasına (en az 3 metre). 
        A-3. b-) Çadırlar arası mesafenin artırılması, bu yolla yerleşke alanında nem ve ıslaklığın en aza indirileceği ortamın oluşturulmasına.
        A-3. c-) İl/İlçe Sağlık Müdürlükleri ve toplum sağlığı merkezlerince sağlık hizmetlerinin verilmesi ve devamlılığının sağlanmasına.
        A-3. ç-) Mevsimlik tarım işçilerinin konakladıkları alanların yerel yönetimlerce düzenli olarak dezenfekte edilmesine. 
        A-3. d-) Konakladıkları alanlar ve çalışma ortamlarında içilebilir/ kullanılabilir uygun su temininin sağlanması ile katı ve evsel atıkların bertarafı ve çevre koşullarının denetlenmesine
        A-3. e-) Gelen kişilere yönelik konaklanan alanlarda su kaynaklarının yanında yeterince sabun bulunmasının temin edilmesine.
        A-3. f-) Mevsimlik tarım işçilerinin toplu olarak bulundukları alanlarda mutlaka WC-Banyo gibi kalıcı veya seyyar alanların oluşturulması, gerekli hijyen şartlarının sağlanması, bu amaçla AFAD İl Müdürlüklerinin imkanlarından faydalandırılmasına.
        A-3. g-) Çocuklar için oluşturulan alanlarının temizliğine özel önem verilmesine.
        A-3. ğ-) Gebe, lohusa, bebek, engelliler ve 65 yaş üzeri bireyler için gerekli halk sağlığı tedbirlerinin alınmasının sağlanması gibi tedbirler alınmasına. 
         A-4. İl sınırlarımız içerisinde tüm gıda, tarım ve hayvancılık faaliyetlerinde bulunan   işletme sahiplerinin ( 20 yaş altı ve 65 yaş üstü dahil) gerek kendileri, gerekse çalıştırdıkları kişilerin gerekli hijyen tedbirlerini almak (maske, eldiven, tulum vb) ve transferleri sırasında %50 kuralına uymak şartı ile faaliyetlerine kesintisiz devam edebilmeleri için izin verilmesine,
         A-5. İl dışı tarım faaliyetleri için izin almak isteyen kişinin çapa, gübreleme, budama, ekme/biçme/hasat, ilaçlama vb talebinin mevsimsel, bölgesel özellikler ve tarımsal döngü çerçevesinde olduğunun Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlüklerince tespiti yapılırsa, ilgiliye kişi çiftçilik belgesi ibrazı ve faaliyetinin tarımsal üretimin bir parçası olması (tarımsal faaliyet yapılacak alanın büyüklüğü vb. kriterler göz önüne alınarak) şartı ile izin belgesi verilebilecektir.
              A-6. 65 yaş üstü  bulunan kişiler Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi veya Çiftçi Belgesi kendi adına olmak şartıyla il sınırları içerisinde kendi tarımsal  işletmesinde izin belgesine ihtiyaç duymadan tarımsal faaliyette bulunabilecektir. Yalnız yetkililerce sorulması durumunda işletmesine ait  Çiftçi Belgesi/Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi ibraz etmek zorundadır.
        A-6. 20 yaş altı    bulunan kişiler il sınırları içerisinde kendi aile işletmelerinde izin belgesine ihtiyaç duymadan tarımsal faaliyette bulunabilecektir. Yalnız yetkililerce sorulması durumunda işletmeye ait  Çiftçi Belgesi/Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi ibraz etmek zorundadır. 
             A-7. Tarımsal İşletmesinde, ilçe sınırları dışından 20 yaş altı tarım işçisi çalıştıracak olan işletme sahipleri İlçe Kaymakamlıklarına müracaat ederek tarım işçisi taleplerini bildireceklerdir.  Kaymakamlıklar mevcut talepleri, tarım işçisi  talep edilen ilçe kaymakamlıklarına bildirilecektir. İlçe sınırları dışından gelecek 20 yaş altı tarım işçileri de bulundukları İlçe Kaymakamlıklarına müracaat ederek izin belgesi alacaklardır.
            A-8. Tarım ve hayvancılık faaliyetleri ile ilgili girdilerin temini için; tarımsal danışmanların, ziraat mühendislerinin, süt toplama firmalarının, serbest veteriner hekimlerin, tarımsal işletme sahiplerinin veya tarımla ilgili firma temsilcilerinin bağlı bulunduğu meslek odasına veya firma/şirkete ait çalışma belgesinin yanında bulundurması koşuluyla İl içi ve İl dışı seyahatlerine izin verilmesi,
             A-9. Biçerdöver, ot biçme makinesi, patoz, ekipmanlı traktör, balya makinası vb tarımsal mekanizasyon makine ve ekipmanlarını kullananlar ticari faaliyetleriyle ilgili yasal zorunluluklar saklı kalmak kaydıyla korona virüs tedbirleri kapsamında il içi/ dışı kısıtlamaya tabi tutulmamasına,
  
        B- HAYVANCILIK FAALİYETLERİ 
        B-1. Güncel aylarda (Mayıs-Haziran 2020) hayvanlarını otlatmak üzere başka illere yaya ya da motorlu ulaşım araçlarıyla gidecek olan “göçerler”, ilgili mevzuatında belirlenen izinler alınmak kaydıyla 01 Mayıs 2020 tarihinden sonra müsaade edilmesine.
        B-2. Arıcılıkla iştigal eden kişilerin faaliyetlerine ilgili mevzuatında getirilen kurallara uymaları halinde herhangi bir kısıtlama getirilmemesine. 
          B-3. Gerek arıcıların gerekse göçerlerin şehirlerarası intikale başlamadan önce başta ulaşım araçları olmak üzere ilgili ekipmanlarını dezenfekte ettirmeleri ve kendileri ile ilgili sağlık kontrollerini yapmış olmaları sağlanmasına.
        B-4. Göçerler ve arıcıların gittikleri yerlerde mümkün olduğunca yerel halkla temas etmemeleri için gerekli önlemler alınmasına.
                B-5. 20 yaş altı ve 65 yaş üstü dahil büyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiricilerinin hayvanlarının beslenmesi açısından ortak kullanılan mera ve otlaklarından çıkmamak, sürüleri birleştirmemek ve kendi sosyal izolasyon mesafelerini korumak kaydı ile hayvanlarını otlaklara götürebilmelerine, 
             B-6. Arıcılıkla uğraşan 65 yaş üstü AKS kaydı olan üreticilerimizin serbest dolaşım yapabilmelerine, gezginci arıcıların gerekli sevk raporlarını almaları koşuluyla İl dışına çıkmalarına izin verilmesine.
            B-7. İlimizde konaklayacak olan gezginci arıcıların veteriner sağlık raporu ve gerekli izinleri alarak konaklamalarına izin verilmesine, 
           B-8. İlimiz genelinde  denizde ve tüm iç sularda (Baraj Gölleri, Akarsular ve Doğal Balık Gölleri)  Amatör ve Sportif Balıkçılık faaliyetlerinin durdurulmasına,
           B-9. 15 Nisanda denizlerde av sezonunun sona ermesiyle birlikte Gırgır ve Trol yöntemiyle avcılık yapan büyük balıkçı teknelerinde çalışan ve işi sona eren tayfaların Balıkçı ruhsat tezkeresi olması şartıyla il dışına çıkışlarına izin verilmesine,
        B-10. İl dışından Samsun iline ticari faaliyet ve Balık avcılığı yapmak üzere gelecek olan Gemilerin nakliye belgelerini ve geldiği bölgeden almış oldukları izin belgelerini beyan etme zorunluluğu olup, ilgili Gemi personelinin İlimizde bulunduğu sürece Gemi dışına çıkması ve liman içerisinde dolaşmaları yasaklanmıştır. İlimizden ayrılacak olan balıkçı tekneleri de bu uygulamaya tabii olacaklardır.   
                 
         C- GIDA FAALİYETLERİ
             C-1. Gıda üretim sektörlerinde görevli 65 yaş üstü istihdamı zorunlu personelin görevlerinin devamına
D- KORONAVİRÜS TEDBİRLERİ KAPSAMINDA MEVSİMLİK TARIM İŞÇİLERİ KOMİSYONU KARARI
D-1. 06.04.2020 Tarih 01 Nolu Mevsimlik Tarım İşçilerinde Koronavirüs Tedbirleri Kararı’nın, tüm kurumlarca eksiksiz uygulanmasına;  

                  Toplantıya katılan üyelerce karar verilmiştir.

    
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Resmi Gazete
  • Teknofest
Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı No:185 Hükümet Konağı 55030 İlkadım/SAMSUN
+90 (362) 431 64 75
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız