• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
  • VALİLİK
    Vali Yöneticilerimiz Vali Yrd. Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Bilgi Edinme Açık Kapı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
25
Haziran2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Vali
      • Doç. Dr. Zülkif DAĞLI
    • Yöneticilerimiz
    • Vali Yrd. Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Bilgi Edinme
    • Açık Kapı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM

Samsun Orman İşletme Müdürlüğü

KURULUŞ VE GÖREVLER

İşletme müdürlüğüne bağlı olup; işletme müdürünün  yönetiminde tahsis edilen kadro sayısı kadar müdür yardımcısı, avukatlık servisi, aşağıdaki ana hizmet birimleri ve bağlı birimlerden meydana gelir.

İşletme müdürlüğümüz Amasya Orman Bölge  Müdürlüğüne bağlı olup; kendi görev alanı dahilinde çalışan bütün personelin amiri ve denetleyicisidir.

İşletme Müdürlüğümüzün birimleri şunlardır:

Ana hizmet birimleri:

A)Kadastro ve mülkiyet şefliği.  

 B)Ağaçlandırma toprak ve muhafaza şefliği

C)Orman işletme şefliklerimiz

1)Samsun orman işletme şefliği

2)Atakum orman işletme şefliği

3)Kavak orman işletme şefliği

4)Gölardı orman işletme şefliği

5)Asarcık orman işletme şefliği

6)Boğaziçi orman işletme şefliği

7)Terme orman işletme şefliği

8)Salıpazarı orman işletme şefliği

9)Çarşamba orman işletme şefiği

10)Hemşinler orman işletme şefliği

11)Ayvacık orman işletme şefliği

12)Tekkeköy orman işletme şefliği (Depo Şefliği)

İşletme Müdürü ve yardımcıları, büro ve dava işlerinin, teknik elemanlar branşları ile ilgili işlerin mevzuata uygun yürütülmesini temin etmekle beraber İşletme Müdürünün vereceği talimat çerçevesinde işletmeye ait bütün işlerde çalışmakla görevli olup, gelir-gider gerçekleştirme görevlisidirler.

İşletme Müdürünün bulunmadığı zamanlarda, işletme müdür yardımcıları veya bu işle görevlendirilen Orman Mühendisleri işletme müdürlerine verilen görevleri yapar ve yetkilerini kullanırlar.

İşletme Müdürlüğünün görevleri

Orman işletme Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a)Orman işletme ve silvikültür faaliyetlerini amenajman ve silvikültür planları ile çevrenin gerektirdiği şartlara göre yaptırarak orman ürünlerinin en iyi şekilde değerlendirmesini sağlamak.

b)İşletme Müdürlüğü görev alanındaki bina ve tesisleri yaptırmak ve bunların bakımını ve onarımını sağlamak.

c)Bina ve tesislere ait keşif ve projeleri yapmak veya yaptırmak, sözleşme ve şartnamelerini düzenlemek, yapım müteahhitleriyle sözleşme yapmak.

ç)İşletme Müdürlüğünü ilgilendiren bütün işler için dava açmak, açtırmak ve dava işlerinin düzenle yürütülmesini sağlamak.

d)Arttırma, eksiltme, pazarlık, birim fiyat usuller ile yapılacak satın alma, üretim, satış v.b. işleri mevzuat hükümlerine göre yapmak veya yaptırmamak.

e)İşletme Müdürlüğünün bütçe ve kadro tekliflerini yapmak, iş programını hazırlamak.

f)Orman yollarının yapım, bakım ve onarımı ile ilgili işleri yapmak ve yaptırmak.

ğ)Amenajman ve silvikültür planlarının uygulaması ile üretim, orman zararlıları ile mücadele ve koruma işlerini yerinde takip etmek, amenajman ve silvikültür plan, projelerini yaptırmak, bunların uygulamasını sağlamak, amenajman planlarının uygulama sonuçları hakkında yıllık raporları düzenlettirmek ve planlara işlenmesini sağlamak, bölme kartlarını düzenlettirmek.

h)Lüzum görülen hallerde gerek işletme merkezi ve gerekse kendi görev alanı dahilindeki şefliklerde bulunan memurlardan gerekli gördüklerini diğer şefliklerde bulunanları da işletme merkezi hudutları içerisinde bir ayı geçmemek şartıyla geçici görevle çalıştırmak ve bu süreden fazla görevlendirilecekleri, Bölge Müdürüne haber vermek şartı ile yerinde bırakmak.

I)Her çeşit makinelerin ve motorlu taşıtların bakımlı ve randımanlı çalışmalarını temin etmek ve ettirmek, tamir ve bakımları ile taşınmazların kayıt ve gerekirse terkin işlemlerini sağlamak.

i)Çıkabilecek zararlı ve enfeksiyonlara karşı Ormanlarda  tarama etüt ve gözlem çalışmalarının, mücadele plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak.

j)Kesinleşen Orman tahdit ve kadastro sonucuna göre Devlet Ormanlarının tapuya tescil ve terkin işlemlerini yapmak ve yaptırmak.

k)Mesire yerleriyle, silvikültür plan ve programlarıyla, Orman böcek ve hastalıklarıyla ilgili iş ve işlemleri temin etmek ve ettirmek, kontrolünü sağlamak.

I)Bölge Müdürlüğünün vereceği benzeri görevleri yapmak.

İşletme Müdürlüğü ana hizmet ve bağlı birimlerinin görevleri

a)Kadastro ve mülkiyet şefliğinin görevleri şunlardır:

1)Orman Kanununun 16, 17, 18 ve 115 inci  maddelerinin uygulanması ile ilgili her türlü izin ve irtifak haklarına ait iş ve işlemleri yapmak.

2)Orman kadastrosu sınır taşlarının kontrolü ile bunlara ait kayıt ve belgeleri muhafaza etmek, ihtilaf vukuunda arazi orman sınırını yerinde tespit etmek.

3)Tapulama ve kadastro çalışmaları ile ilgili orman sınırlarını belirleme çalışmalarına katılmak.

4)Orman sayılmayan yerlerdeki ağaç ve ağaççıklardan sahiplerinin faydalanmasına ait iş ve işlemleri yapmak.

5)Kadastrosu kesinleşen orman  alanlarının tapuya tescil işlemlerinin tamamlanması amacıyla kadastro dosyalarının ilgili tapu sicil müdürlüklerine gönderilmesini sağlamak.

6)Kadastro mevzuatı ile ilgili yönetmelik, talimat ve teknik izahname hükümleri kapsamındaki iş ve işlemleri yapmak.

7)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.

b)Orman İşletme şefliklerinin görevleri şunlardır:

1)Amenajman ve silvikültür planları esas alınarak ağaç seçmek ve damgalamak.

2)Teknik esaslara göre ağaç kestirmek, standartlara ve özel isteklere göre parçalara böldürtmek, gerektiğinde imal ettirmek ve her çeşit taşıma ve istif işlerini yaptırmak.

3)Dikili ağaç ve yuvarlak odun ölçü tutanağı ile bölme muayene raporlarını tanzim etmek, sonuçlarını amenajman planına kaydetmek.

4)İşçi, taşeron ve müteahhitlere ait puantaj, istihkak raporları ve diğer tahakkuk evrakını düzenlemek.

5)Orman zararlıları ile mücadele ve ormanların korunması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

6)Bina, tesis, demirbaş eşya, malzeme ve taşıt araçlarının bakım ve muhafazasını sağlamak.

7)Amenajman planlarına dayalı silvikültür ve uygulama projelerini yapmak veya uygulamayı takip etmek.

8)Silvikültür faaliyetleri programının tekliflerini hazırlamak.

9)İyi vasıflı koru ve baltalık ormanlarında gençleştirme bakım çalışmaları yapmak.

10)Bozuk vasıflı koru ve baltalıkların verimli orman haline getirilmesine sağlamak için gerekli silvikültürel çalışmaları yapmak.

11)Amenajman planları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve bu planların yapılması için gerekli verileri ve belgeleri katılımcı yöntemlerle hazırlamak ve sağlamak.

12)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.

c)Depo şefliğinin(Tekkeköy gelemen)görevleri şunlardır:

1)Sorumluluğundaki depolara giriş yapılan her türlü orman envalinin ve müsadereye konu araç gereçlerin teslim alınmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.

2)Taşıma ve yükleme istihkaklarına ilişkin müstenit  raporların düzenlenmesi ve depoya giren emvallerle ilgili mutabakatları yapmak.

3)Depolardaki emvallerin  standartlara ve piyasa şartlarına uygun olarak istifine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.

4)Depolardaki emvallere ilişkin her türlü kayıtları tutmak ve çıkış yapılan emvallere ilişkin her türlü iş ve işlemleri yapmak.

5)Depolardaki emvallerin, araç ve gereçlerin, demirbaşların korunmasını sağlamak, depo ve depo faaliyetleri ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yapmak.

6)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.

İşletme Müdürlüğü servislerince yapılan işler

-İnternet hizmetini, sorumlu ve görevlilerinin eğitimlerini sağlamak.

-Gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarını temin etmek.

-İnternet ortamında veri paylaşım ve kullanım alt yapısı oluşturmak.

-Amenajman planları yenilemelerinde envanter çalışmalarına başlamadan önce kadastro ve mülkiyet şube müdürlüğünden kadastro haritalarını temin etmek, sayısal haritaları CD ortamında, sayısal olmayanları ise dosyalarda muhafaza etmek.

-Orman harita ve fotogrametri müdürlüğünden temin edilmiş ve sayısallaştırılmış, 1/25000 ölçekli topoğrafikraster memleket haritalarını bilgisayar ortamında muhafaza etmek.

-Orman işletme şefliklerinin, orman harita ve fotogrametri müdürlüğünden temin edilmiş ve sayısallaştırılmış hava fotoğrafları ile uydu görüntülerini saklamak.

-Orman işletme şefliklerinin planlarının yenilenmesinde kullanılacak amenajman plan yapım programının temin edilmesini sağlamak.

-Orman işletme şefliklerinin amenajman planlarını sayısal ortamda coğrafi bilgi sistemlerine uygun olarak yenilettirmek için yardımcı olmak.

-Dava iş ve işlemlerini takip etmek benzeri görevleri yapmak.

-İşçi, taşeron ve müteahhitlere ait puantaj, istihkak raporları ve diğer tahakkuk evrakını düzenlemek.

-Silvikültür faaliyetleri programının tekliflerini hazırlamak.

-Her çeşit makinelerin ve motorlu taşıtların bakımlı ve randımanlı çalışmalarını temin etmek ve ettirmek, tamir ve bakımları ile taşınmazların kayıt ve gerekirse terkin işlemlerini sağlamak.

-İşletmeye ait hesap işlerinin usulüne göre yürütülmesini, mizan ve bilançolarının düzenlenmesini sağlamak.

-Coğrafi verilerin diğer birimler ve kurumlardan temin edilmesi amacıyla gerekli koordinasyonu sağlamak, yapılması gereken işleri takip etmek ve süresinde sonuçlandırılmasını sağlamak,

-Personel ihtiyacını karşılamak için Bakanlığa teklifte bulunmak,

-Asaleti tasdik edilecek personelin Bakanlığa teklifini yapmak, tasdik edilen personele “yemin belgesi” imzalatarak Bakanlığa göndermek,

-Personelin her türlü izin işlemlerini takip etmek,

-İl Müdürlüğü lojmanlarında ikamet eden  il teşkilatı personelinin takibini yapmak, kurumdan ayrılanları veya atananları Bakanlığa bildirmek,

-Çalışan personelin sendikaya üyelik ve çekilme işlemlerini takip etmek,

-Personel Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan derece-kademe terfilerinin maaş bordrolarına girilmesini sağlamak,

-Maaş ve kesenek karşılıklarını hesaplamak, kesenek karşılığını Sosyal Güvenlik Kurumu hesabına yatırmak, kişiye alacağının ödenmesini sağlamak,

-Bakanlık tarafından aylık rutin olarak gönderilen kıdem aylığına esas hizmet süresi olurlarının personelin maaşına yansıtmak üzere saymanlığa göndermek,

-Vefat eden personelin dul ve yetimlerine maaş bağlanabilmesi için gerekli bilgi ve belgeleri vefat eden personel yakınlarından temin ederek Bakanlığa göndermek,

-Hizmet borçlanması talebinde bulunan personelin(askerlik, ücretsiz izin, yurtdışında geçen hizmetlerini vb.) borçlanma dilekçesi ile borçlanmaya ait bilgi ve belgelerini Bakanlığa göndermek,

-Yemekhane  ve misafirhane ile ilgili gelir  ve giderlerin hesabını yapmak, mevzuata uygun olarak defter tutmak, ilgili yerlere gelir ve  giderleri kaydetmek,

-Genel Evrak ve  arşiv işlemlerinin, posta ve kurye işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,

-Arşiv ve dosyalama işlemlerini yapmak, arşivde bulunan evrakların uygun koşullarda muhafaza edilmesini sağlamak, mevzuata göre miadı dolmuş evraklarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, arşivler arası evrakların transferini yapmak, yılsonunda üst makamlara gönderilmesi gereken  raporları düzenleyerek raporların üst makamlara ulaşmasını temin etmek,

-Yangınla  ilgili olarak  söndürme, kurtarma, koruma, ve ilk yardım ekiplerini oluşturmak, gerekli olan talimatları hazırlayıp uygun yerlere asılmasını sağlamak, bina  güvenliği için gerekli olan tedbiri almak, aldırmak binada bulunması gereken yangın söndürme ile  ilgili alet edevat ve tüplerin periyodik dolum ve bakımını yaptırmak, sivil savunma ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek,

-Hizmet binası ihtiyaçlarını belirlemek, giderilmesi ve takibini sağlamak,

-Hizmet binasının temizlik işlerinin yapılmasını sağlamak,

-Hizmet binasının güvenliğini sağlamak, güvenlik görevlilerinin sevk ve idare edilmesini sağlamak,

-Hizmet binasının bakım ve onarım işlerinin yapılmasını sağlamak,

-Ulaşım giderleri ile ilgili alım işleri ve işlemleri  yürütmek,

-Sosyal tesis hizmetleri koordine ve takip etmek, sosyal tesislerin (lojman, misafirhane, yemekhane vb.) iş ve işlemlerini yapmak,

-Ayniyat işlemlerini takip etmek ve Bakanlığa bilgi vermek,

-Memur ve İşçi personelin giyim yardımlarını yönetmelik  uyarınca iş ve işlemlerini yapmak,

-Müdürlüğün elektrik, su, telefon, internet ve ilan giderlerini alacaklı kurum ve kuruluşlara ödemek,

-237 sayılı Taşıt Kanununa tabi hizmet veren araçların sevk ve idaresini sağlamak, taşıtların tamir ve bakımını yaptırmak, ruhsat, zorunlu trafik sigortası, muayene işlemlerini takip etmek, akaryakıt ve tamir giderlerini kontrol ederek kaydını yapmak,

-Su, doğalgaz, elektrik, telefon, kalorifer, pis su, klima asansör vb. tesisatların işletilmesi, bakımının yapılması veya yaptırılmasını sağlamak,

-Bölge Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri  yapmak.

 

Kamu Hizmet Standartı

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Resmi Gazete
  • Teknofest
Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı No:185 Hükümet Konağı 55030 İlkadım/SAMSUN
+90 (362) 431 64 75