T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KURULUŞ VE GÖREVLER
İşletme müdürlüğüne bağlı olup; işletme müdürünün yönetiminde tahsis edilen kadro sayısı kadar müdür yardımcısı, avukatlık servisi, aşağıdaki ana hizmet birimleri ve bağlı birimlerden meydana gelir.
İşletme müdürlüğümüz Amasya Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı olup; kendi görev alanı dahilinde çalışan bütün personelin amiri ve denetleyicisidir.
İşletme Müdürlüğümüzün birimleri şunlardır:
Ana hizmet birimleri:
A)Kadastro ve mülkiyet şefliği.
B)Ağaçlandırma toprak ve muhafaza şefliği
C)Orman işletme şefliklerimiz
1)Samsun orman işletme şefliği
2)Atakum orman işletme şefliği
3)Kavak orman işletme şefliği
4)Gölardı orman işletme şefliği
5)Asarcık orman işletme şefliği
6)Boğaziçi orman işletme şefliği
7)Terme orman işletme şefliği
8)Salıpazarı orman işletme şefliği
9)Çarşamba orman işletme şefiği
10)Hemşinler orman işletme şefliği
11)Ayvacık orman işletme şefliği
12)Tekkeköy orman işletme şefliği (Depo Şefliği)
İşletme Müdürü ve yardımcıları, büro ve dava işlerinin, teknik elemanlar branşları ile ilgili işlerin mevzuata uygun yürütülmesini temin etmekle beraber İşletme Müdürünün vereceği talimat çerçevesinde işletmeye ait bütün işlerde çalışmakla görevli olup, gelir-gider gerçekleştirme görevlisidirler.
İşletme Müdürünün bulunmadığı zamanlarda, işletme müdür yardımcıları veya bu işle görevlendirilen Orman Mühendisleri işletme müdürlerine verilen görevleri yapar ve yetkilerini kullanırlar.
İşletme Müdürlüğünün görevleri
Orman işletme Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a)Orman işletme ve silvikültür faaliyetlerini amenajman ve silvikültür planları ile çevrenin gerektirdiği şartlara göre yaptırarak orman ürünlerinin en iyi şekilde değerlendirmesini sağlamak.
b)İşletme Müdürlüğü görev alanındaki bina ve tesisleri yaptırmak ve bunların bakımını ve onarımını sağlamak.
c)Bina ve tesislere ait keşif ve projeleri yapmak veya yaptırmak, sözleşme ve şartnamelerini düzenlemek, yapım müteahhitleriyle sözleşme yapmak.
ç)İşletme Müdürlüğünü ilgilendiren bütün işler için dava açmak, açtırmak ve dava işlerinin düzenle yürütülmesini sağlamak.
d)Arttırma, eksiltme, pazarlık, birim fiyat usuller ile yapılacak satın alma, üretim, satış v.b. işleri mevzuat hükümlerine göre yapmak veya yaptırmamak.
e)İşletme Müdürlüğünün bütçe ve kadro tekliflerini yapmak, iş programını hazırlamak.
f)Orman yollarının yapım, bakım ve onarımı ile ilgili işleri yapmak ve yaptırmak.
ğ)Amenajman ve silvikültür planlarının uygulaması ile üretim, orman zararlıları ile mücadele ve koruma işlerini yerinde takip etmek, amenajman ve silvikültür plan, projelerini yaptırmak, bunların uygulamasını sağlamak, amenajman planlarının uygulama sonuçları hakkında yıllık raporları düzenlettirmek ve planlara işlenmesini sağlamak, bölme kartlarını düzenlettirmek.
h)Lüzum görülen hallerde gerek işletme merkezi ve gerekse kendi görev alanı dahilindeki şefliklerde bulunan memurlardan gerekli gördüklerini diğer şefliklerde bulunanları da işletme merkezi hudutları içerisinde bir ayı geçmemek şartıyla geçici görevle çalıştırmak ve bu süreden fazla görevlendirilecekleri, Bölge Müdürüne haber vermek şartı ile yerinde bırakmak.
I)Her çeşit makinelerin ve motorlu taşıtların bakımlı ve randımanlı çalışmalarını temin etmek ve ettirmek, tamir ve bakımları ile taşınmazların kayıt ve gerekirse terkin işlemlerini sağlamak.
i)Çıkabilecek zararlı ve enfeksiyonlara karşı Ormanlarda tarama etüt ve gözlem çalışmalarının, mücadele plan ve programlarının uygulanmasını sağlamak.
j)Kesinleşen Orman tahdit ve kadastro sonucuna göre Devlet Ormanlarının tapuya tescil ve terkin işlemlerini yapmak ve yaptırmak.
k)Mesire yerleriyle, silvikültür plan ve programlarıyla, Orman böcek ve hastalıklarıyla ilgili iş ve işlemleri temin etmek ve ettirmek, kontrolünü sağlamak.
I)Bölge Müdürlüğünün vereceği benzeri görevleri yapmak.
İşletme Müdürlüğü ana hizmet ve bağlı birimlerinin görevleri
a)Kadastro ve mülkiyet şefliğinin görevleri şunlardır:
1)Orman Kanununun 16, 17, 18 ve 115 inci maddelerinin uygulanması ile ilgili her türlü izin ve irtifak haklarına ait iş ve işlemleri yapmak.
2)Orman kadastrosu sınır taşlarının kontrolü ile bunlara ait kayıt ve belgeleri muhafaza etmek, ihtilaf vukuunda arazi orman sınırını yerinde tespit etmek.
3)Tapulama ve kadastro çalışmaları ile ilgili orman sınırlarını belirleme çalışmalarına katılmak.
4)Orman sayılmayan yerlerdeki ağaç ve ağaççıklardan sahiplerinin faydalanmasına ait iş ve işlemleri yapmak.
5)Kadastrosu kesinleşen orman alanlarının tapuya tescil işlemlerinin tamamlanması amacıyla kadastro dosyalarının ilgili tapu sicil müdürlüklerine gönderilmesini sağlamak.
6)Kadastro mevzuatı ile ilgili yönetmelik, talimat ve teknik izahname hükümleri kapsamındaki iş ve işlemleri yapmak.
7)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.
b)Orman İşletme şefliklerinin görevleri şunlardır:
1)Amenajman ve silvikültür planları esas alınarak ağaç seçmek ve damgalamak.
2)Teknik esaslara göre ağaç kestirmek, standartlara ve özel isteklere göre parçalara böldürtmek, gerektiğinde imal ettirmek ve her çeşit taşıma ve istif işlerini yaptırmak.
3)Dikili ağaç ve yuvarlak odun ölçü tutanağı ile bölme muayene raporlarını tanzim etmek, sonuçlarını amenajman planına kaydetmek.
4)İşçi, taşeron ve müteahhitlere ait puantaj, istihkak raporları ve diğer tahakkuk evrakını düzenlemek.
5)Orman zararlıları ile mücadele ve ormanların korunması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
6)Bina, tesis, demirbaş eşya, malzeme ve taşıt araçlarının bakım ve muhafazasını sağlamak.
7)Amenajman planlarına dayalı silvikültür ve uygulama projelerini yapmak veya uygulamayı takip etmek.
8)Silvikültür faaliyetleri programının tekliflerini hazırlamak.
9)İyi vasıflı koru ve baltalık ormanlarında gençleştirme bakım çalışmaları yapmak.
10)Bozuk vasıflı koru ve baltalıkların verimli orman haline getirilmesine sağlamak için gerekli silvikültürel çalışmaları yapmak.
11)Amenajman planları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve bu planların yapılması için gerekli verileri ve belgeleri katılımcı yöntemlerle hazırlamak ve sağlamak.
12)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.
c)Depo şefliğinin(Tekkeköy gelemen)görevleri şunlardır:
1)Sorumluluğundaki depolara giriş yapılan her türlü orman envalinin ve müsadereye konu araç gereçlerin teslim alınmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
2)Taşıma ve yükleme istihkaklarına ilişkin müstenit raporların düzenlenmesi ve depoya giren emvallerle ilgili mutabakatları yapmak.
3)Depolardaki emvallerin standartlara ve piyasa şartlarına uygun olarak istifine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
4)Depolardaki emvallere ilişkin her türlü kayıtları tutmak ve çıkış yapılan emvallere ilişkin her türlü iş ve işlemleri yapmak.
5)Depolardaki emvallerin, araç ve gereçlerin, demirbaşların korunmasını sağlamak, depo ve depo faaliyetleri ile ilgili her türlü iş ve işlemleri yapmak.
6)İşletme Müdürünün vereceği benzeri görevleri yapmak.
İşletme Müdürlüğü servislerince yapılan işler
-İnternet hizmetini, sorumlu ve görevlilerinin eğitimlerini sağlamak.
-Gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarını temin etmek.
-İnternet ortamında veri paylaşım ve kullanım alt yapısı oluşturmak.
-Amenajman planları yenilemelerinde envanter çalışmalarına başlamadan önce kadastro ve mülkiyet şube müdürlüğünden kadastro haritalarını temin etmek, sayısal haritaları CD ortamında, sayısal olmayanları ise dosyalarda muhafaza etmek.
-Orman harita ve fotogrametri müdürlüğünden temin edilmiş ve sayısallaştırılmış, 1/25000 ölçekli topoğrafikraster memleket haritalarını bilgisayar ortamında muhafaza etmek.
-Orman işletme şefliklerinin, orman harita ve fotogrametri müdürlüğünden temin edilmiş ve sayısallaştırılmış hava fotoğrafları ile uydu görüntülerini saklamak.
-Orman işletme şefliklerinin planlarının yenilenmesinde kullanılacak amenajman plan yapım programının temin edilmesini sağlamak.
-Orman işletme şefliklerinin amenajman planlarını sayısal ortamda coğrafi bilgi sistemlerine uygun olarak yenilettirmek için yardımcı olmak.
-Dava iş ve işlemlerini takip etmek benzeri görevleri yapmak.
-İşçi, taşeron ve müteahhitlere ait puantaj, istihkak raporları ve diğer tahakkuk evrakını düzenlemek.
-Silvikültür faaliyetleri programının tekliflerini hazırlamak.
-Her çeşit makinelerin ve motorlu taşıtların bakımlı ve randımanlı çalışmalarını temin etmek ve ettirmek, tamir ve bakımları ile taşınmazların kayıt ve gerekirse terkin işlemlerini sağlamak.
-İşletmeye ait hesap işlerinin usulüne göre yürütülmesini, mizan ve bilançolarının düzenlenmesini sağlamak.
-Coğrafi verilerin diğer birimler ve kurumlardan temin edilmesi amacıyla gerekli koordinasyonu sağlamak, yapılması gereken işleri takip etmek ve süresinde sonuçlandırılmasını sağlamak,
-Personel ihtiyacını karşılamak için Bakanlığa teklifte bulunmak,
-Asaleti tasdik edilecek personelin Bakanlığa teklifini yapmak, tasdik edilen personele “yemin belgesi” imzalatarak Bakanlığa göndermek,
-Personelin her türlü izin işlemlerini takip etmek,
-İl Müdürlüğü lojmanlarında ikamet eden il teşkilatı personelinin takibini yapmak, kurumdan ayrılanları veya atananları Bakanlığa bildirmek,
-Çalışan personelin sendikaya üyelik ve çekilme işlemlerini takip etmek,
-Personel Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan derece-kademe terfilerinin maaş bordrolarına girilmesini sağlamak,
-Maaş ve kesenek karşılıklarını hesaplamak, kesenek karşılığını Sosyal Güvenlik Kurumu hesabına yatırmak, kişiye alacağının ödenmesini sağlamak,
-Bakanlık tarafından aylık rutin olarak gönderilen kıdem aylığına esas hizmet süresi olurlarının personelin maaşına yansıtmak üzere saymanlığa göndermek,
-Vefat eden personelin dul ve yetimlerine maaş bağlanabilmesi için gerekli bilgi ve belgeleri vefat eden personel yakınlarından temin ederek Bakanlığa göndermek,
-Hizmet borçlanması talebinde bulunan personelin(askerlik, ücretsiz izin, yurtdışında geçen hizmetlerini vb.) borçlanma dilekçesi ile borçlanmaya ait bilgi ve belgelerini Bakanlığa göndermek,
-Yemekhane ve misafirhane ile ilgili gelir ve giderlerin hesabını yapmak, mevzuata uygun olarak defter tutmak, ilgili yerlere gelir ve giderleri kaydetmek,
-Genel Evrak ve arşiv işlemlerinin, posta ve kurye işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
-Arşiv ve dosyalama işlemlerini yapmak, arşivde bulunan evrakların uygun koşullarda muhafaza edilmesini sağlamak, mevzuata göre miadı dolmuş evraklarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, arşivler arası evrakların transferini yapmak, yılsonunda üst makamlara gönderilmesi gereken raporları düzenleyerek raporların üst makamlara ulaşmasını temin etmek,
-Yangınla ilgili olarak söndürme, kurtarma, koruma, ve ilk yardım ekiplerini oluşturmak, gerekli olan talimatları hazırlayıp uygun yerlere asılmasını sağlamak, bina güvenliği için gerekli olan tedbiri almak, aldırmak binada bulunması gereken yangın söndürme ile ilgili alet edevat ve tüplerin periyodik dolum ve bakımını yaptırmak, sivil savunma ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek,
-Hizmet binası ihtiyaçlarını belirlemek, giderilmesi ve takibini sağlamak,
-Hizmet binasının temizlik işlerinin yapılmasını sağlamak,
-Hizmet binasının güvenliğini sağlamak, güvenlik görevlilerinin sevk ve idare edilmesini sağlamak,
-Hizmet binasının bakım ve onarım işlerinin yapılmasını sağlamak,
-Ulaşım giderleri ile ilgili alım işleri ve işlemleri yürütmek,
-Sosyal tesis hizmetleri koordine ve takip etmek, sosyal tesislerin (lojman, misafirhane, yemekhane vb.) iş ve işlemlerini yapmak,
-Ayniyat işlemlerini takip etmek ve Bakanlığa bilgi vermek,
-Memur ve İşçi personelin giyim yardımlarını yönetmelik uyarınca iş ve işlemlerini yapmak,
-Müdürlüğün elektrik, su, telefon, internet ve ilan giderlerini alacaklı kurum ve kuruluşlara ödemek,
-237 sayılı Taşıt Kanununa tabi hizmet veren araçların sevk ve idaresini sağlamak, taşıtların tamir ve bakımını yaptırmak, ruhsat, zorunlu trafik sigortası, muayene işlemlerini takip etmek, akaryakıt ve tamir giderlerini kontrol ederek kaydını yapmak,
-Su, doğalgaz, elektrik, telefon, kalorifer, pis su, klima asansör vb. tesisatların işletilmesi, bakımının yapılması veya yaptırılmasını sağlamak,
-Bölge Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.