T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI BÜNYESİNDE BULUNAN
GRUP MÜDÜRLÜKLERİNE BAĞLI MÜDÜRLÜKLERİN
GÖREV TANIMLARI (4’LÜ GRUP MÜDÜRLÜĞÜ)
GELİR KANUNLARI GRUP MÜDÜRLÜĞÜ
GELİR, KURUMLAR VE DİĞER VERGİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Gelir, Kurumlar ve Diğer Vergiler Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Katma Değer ve Özel Tüketim Vergisi Kanunları, Vergi Usul Kanunu, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun, İdari Yargılama Usulü Kanunu ve Menkul ve Gayrimenkul Emval ile Bunların İntifa Haklarının ve Daimi Vergilerin Mektumlarını Haber Verenlere Verilecek İkramiye Hakkında Kanun dışında kalan diğer kanunlar ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu uygulanmasına yönelik olarak başvuruları değerlendirmek ve sorunların çözümü konusunda mükelleflere, özelge verilmesine ilişkin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde görüş bildirmek.
2- Başkanlık birimleri tarafından Katma Değer ve Özel Tüketim Vergisi Kanunları, Vergi Usul Kanunu, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun, İdari Yargılama Usulü Kanunu ve Menkul ve Gayrimenkul Emval ile Bunların İntifa Haklarının ve Daimi Vergilerin Mektumlarını Haber Verenlere Verilecek İkramiye Hakkında Kanun dışında kalan diğer kanunlar ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu uygulanmasına yönelik olarak talep edilen bilgilere ilişkin görüş bildirmek.
3- Mükellefler hakkında Katma Değer ve Özel Tüketim Vergisi Kanunları, Vergi Usul Kanunu, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun, Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun, İdari Yargılama Usulü Kanunu ve Menkul ve Gayrimenkul Emval ile Bunların İntifa Haklarının ve Daimi Vergilerin Mektumlarını Haber Verenlere Verilecek İkramiye Hakkında Kanun dışında kalan diğer kanunlar ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu kapsamında yapılan işlemlere ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından, mahkemelerden ya da başka kurum veya kuruluşlardan talep edilen bilgilere yönelik görüş bildirmek.
4- Gelir Vergisi Kanununda yer alan engellilik indirimi ile ilgili işlemleri yapmak.
5- Avrupa Birliği Mali Yardımları kapsamındaki vergi istisnalarına ilişkin görevleri yürütmek.
6- Başkanlığın yetki alanı ile sınırlı olmak üzere çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları kapsamında özelge taleplerine cevap vermek.
7- Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları, uluslararası bilgi değişimi ve diğer uluslararası anlaşmalar uyarınca yapılması gereken diğer işlemleri yapmak.
8- Mukimlik belgesi başvurularını sonuçlandırmak.
9- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
10- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
11- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
12- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
KDV-ÖTV MÜDÜRLÜĞÜ
KDV-ÖTV Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ile 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununun uygulanmasına yönelik olarak başvuruları değerlendirmek ve sorunların çözümü konusunda mükelleflere özelge verilmesine ilişkin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde görüş bildirmek.
2- Mükellefler hakkında 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ile 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu kapsamında yapılan işlemlere ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından, mahkemelerden ya da başka kurum veya kuruluşlardan talep edilen bilgilere yönelik görüş bildirmek.
3- Başkanlık birimleri tarafından 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanunu ile 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununun uygulanmasına yönelik olarak talep edilen bilgilere ilişkin görüş bildirmek.
4- Muhasebe İşlem Fişlerinin (MİF) kontrolünü yapmak.
5- Türkiye Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) Çerçeve Anlaşması doğrultusunda yapılması gereken iş ve işlemleri yürütmek.
6- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
7- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
8- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
9- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
USUL MÜDÜRLÜĞÜ
Usul Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanunun uygulanmasına yönelik olarak başvuruları değerlendirmek ve sorunların çözümü konusunda mükelleflere, özelge verilmesine ilişkin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde görüş bildirmek.
2- Mükellefler hakkında 213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun kapsamında yapılan işlemlere ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından, mahkemelerden ya da başka kurum veya kuruluşlardan talep edilen bilgilere yönelik görüş bildirmek.
3- Başkanlık birimleri tarafından 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanunun uygulanmasına yönelik olarak talep edilen bilgilere ilişkin görüş bildirmek.
4- Uzlaşma komisyonları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
5- Vergi dairesi başkanlığı birimleri hakkında düzenlenen teftiş ve denetim raporlarına başkan adına verilecek olan cevapların hazırlanmasında eşgüdümü sağlamak.
6- Anlaşmalı matbaalarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
7- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
8- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
9- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
10-Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
TAHSİLAT MÜDÜRLÜĞÜ
Tahsilat Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun ve ilgili mevzuatın uygulanmasına yönelik olarak başvuruları değerlendirmek ve sorunların çözümü konusunda mükelleflere özelge verilmesine ilişkin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde görüş bildirmek.
2- Mükellefler hakkında 6183 sayılı Kanun kapsamında yapılan işlemlere ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından, mahkemelerden ya da başka kurum veya kuruluşlardan talep edilen bilgilere yönelik görüş bildirmek.
3- Başkanlık birimleri tarafından 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun ve ilgili mevzuatın uygulanmasına yönelik olarak talep edilen bilgilere ilişkin görüş bildirmek.
4- İhtiyati haciz ve ihtiyati tahakkuk ile ilgili sekretarya hizmetlerini yapmak.
5- Genel bütçe gelir hedeflerine ulaşabilmek amacıyla amme alacaklarının süresinde ve kanunlara uygun bir şekilde tahsili için gerekli tedbirleri almak ve uygulanmasını sağlamak, bu amaçla Başkanlık birimleri ile koordinasyonlu çalışmak.
6- Başkanlık tahsilat birimlerinin tahsilata ilişkin işlemlerinin süreç kontrollerine ve eksik işlemlerin tamamlanmasına yönelik çalışmaları yapmak ve raporlamak.
7- Geçmiş alacaklarının belirlenen planlar çerçevesinde tasfiyesini sağlamak.
8- Tahsilata yönelik işlemlerin etkinliğinin artırılması için stratejiler geliştirmek, analiz ve değerlendirmeler yapmak ve uygulamak.
9- Mükelleflerin tahsilata yönelik gönüllü uyumunu artırmak amacıyla gerekli çalışmaları yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
10- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
11- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
12- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
Ayrıca, satış işlemleri ile tahsilat işlemlerine ilişkin olarak ilgili mevzuatla vergi dairesi başkanlığı yetkisine verilen görevlerden diğer müdürlüklere verilmemiş ve Başkanlıkça yürütülecek olan görevler bu müdürlükçe yürütülür.
MÜKELLEF HİZMETLERİ, STRATEJİ VE HUKUK VE İHTİLAFLI İŞLER GRUP MÜDÜRLÜĞÜ
MÜKELLEF HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
Mükellef Hizmetleri Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Mükellef haklarının korunması, şikâyetlerinin değerlendirilmesi ve mükellef ile ilişkilerin karşılıklı güven esasına dayanması konusunda gerekli tedbirleri almak ve uygulamak.
2- Mükellefleri vergi mevzuatından doğan hakları ve ödevleri konusunda bilgilendirmek.
3- Afişlerin basılması, dağıtılması gibi iş ve işlemleri yapmak.
4- Basın takibi iş ve işlemleri ile ilgili koordinasyon görevlerini yürütmek.
5- Mükelleflerin vergiye uyumunu kolaylaştırmaya yönelik tedbirleri almak ve uygulamak, vergi bilincinin artırılması için gerekli çalışmaları yapmak.
6- Uygulamada karşılaşılan sorunların en aza indirilmesine ve uygulama birliğinin sağlanmasına yönelik çalışmalar yapmak.
7- Vergi dairesi başkanlığı yetki alanı içindeki uygulama örneklerini tespit edip, bunların tüm vergi dairesi başkanlığı yetki alanında uygulanabilmesi için vergi dairesi başkanının onayına sunmak.
8- Oda, birlik ve sivil toplum kuruluşlarıyla ilişkileri yürütmek, mevzuatta yapılan düzenlemelere ilişkin bilgilendirme faaliyetlerini yerine getirmek.
9- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
10-Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
STRATEJİ MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen orta ve uzun vadeli strateji ve politikaların uygulanmasına ilişkin gerekli çalışmaları yapmak, belirlenen temel hedefleri vergi dairesi başkanlığı birimleri arasında dağıtmak ve sonuçlarını Gelir İdaresi Başkanlığına sunulacak hale getirmek.
2- Vergi dairesi başkanlığının bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlayarak Gelir İdaresi Başkanlığına bildirmek.
3- Yetki alanındaki mükellefler ve ekonomik faaliyetlerle ilgili olarak bilgi toplamak, araştırmalar yapmak ve faaliyet konularına ilişkin gerekli istatistikleri oluşturmak.
4- Vergi dairesi başkanlığı bünyesinde yapılan iş ve işlemlere ilişkin süreçlerin iyileştirilmesi ve verimliliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak ve Gelir İdaresi Başkanlığına öneriler sunmak.
5- Vergi dairesi başkanlığının faaliyet raporunu hazırlamak.
6- Ulusal kalkınma strateji ve politikaları ile yıllık program çerçevesinde, Başkanlığımız orta ve uzun vadeli stratejilerinin, temel amaç ve politika önceliklerinin tespit edilmesi ile hedef, tedbir ve faaliyet önerilerinin hazırlanması çalışmalarına katkı sağlamak.
7- Stratejik planlama sürecine katkı sağlamak.
8- Kamu hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde sunulmasına yönelik olarak geliştirilen projelere Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen katkıları sağlamak.
9- Hizmet standartları ve envanterlerinin hazırlanmasına katkı sağlamak, bunları duyurmak, veri tabanlarına işlenmesini sağlamak, buna ilişkin diğer işlemleri yürütmek.
10- Gelir İdaresi Başkanlığınca yayınlanan stratejik planda yer alan iş ve işlemleri yapmak.
11- Vergi dairesi başkanlığının performansına yönelik raporlara veriler oluşturmak ve aksayan yönlere ilişkin çözüm önerileri geliştirmek ve bürokrasinin azaltılması çalışmalarını yürütmek.
12- Arşiv hizmetlerinde kullanılan standart dosya planının, başkanlık ve bağlı birimlerinde uygulanmasını ve buna ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütmek.
13- Başkanlık ve bağlı birimlerce resmi yazışmalarda kullanılan idari birim kodlarıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
14- Plan, proje ve benzeri konulara ilişkin hazırlanacak rapor, program vb. belgelere görev alanı çerçevesinde katkı sağlamak.
15- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
16- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
HUKUK BÜROSU
Hukuk Bürosunun Görevleri Şunlardır:
1- Gelir İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra birimlerinin taraf olduğu her türlü adli, idari davalar ve icra takipleri ile ilgili olarak, dilekçelerin veya savunmaya/ispata yarayacak her türlü bilgi ve belgenin ilgili birimden alınması üzerine dava ve icra dosyalarını oluşturmak, dava ve icra dosyalarını takip etmek ve ilgili merciler nezdinde idareyi temsil etmek.
2- 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesi uyarınca Bakanlıktan muhakemat hizmeti alınması halinde dosyaları, ispata yarayacak her türlü bilgi ve belgenin ilgili birimden alınması üzerine gereği yapılmak üzere hukuki görüşü ile birlikte ilgili muhakemat müdürlüğüne göndermek, aynı usulle muhakemat hizmeti verilmesi halinde dosyaların takibine ilişkin işlemleri yapmak.
3- Gerektiğinde yargı mercii kararlarına karşı, süresinde kanun yollarına gitmek.
4- Her türlü dava açılmasından, bunlardan yargı veya icra mercilerine intikal etmiş olanların takip edilmesinden veya davalarda verilen kararlara karşı kanun yollarına gidilmesinden, yetkili makamlardan vazgeçme alınması ile ilgili işlemleri yapmak.
5- Yargı mercilerinden, hakemlerden, icra dairelerinden, noterlerden gönderilen tebligatları almak ve hukuki gereklerini ilgili birimle koordineli olarak yerine getirmek veya gereği yapılmak üzere ilgili birime göndermek.
6- Takip edilen dava ve icra takiplerinde idare lehine hükmedilen ve 6183 sayılı Kanun kapsamında bulunmayan asıl alacak ile her türlü yargılama giderleri ve avukatlık ücretlerinin tahsil işlemlerini yapmak.
7- Yargılamanın veya takibin devamı süresince, yargılama veya takibin gerektirdiği gider ödemelerini yapmak veya yaptırmak.
8- Sözleşmelerin değiştirilmesi veya sona erdirilmesi ile uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümüne ilişkin hukuki görüş vermek.
9- Gelir İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra birimlerinin taraf olduğu her türlü adli, idari davalar, dava dosyaları ve mahkeme sonuçlarına yönelik olarak yapılacak işlemler hakkında görüş bildirmek.
10- 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu kapsamında yapılan işlemlere ilişkin Gelir İdaresi Başkanlığından, mahkemelerden ya da başka kurum veya kuruluşlardan talep edilen bilgilere yönelik görüş bildirmek.
11- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
12- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
Bu görevler ile bu görevler dışında yapılacak iş ve işlemler Gelir İdaresi Başkanlığınca çıkarılan ikincil mevzuat ile işlem yönergesinde belirtilen usul ve esaslara göre yerine getirilir.
DENETİM GRUP MÜDÜRLÜĞÜ
DENETİM KOORDİNASYON MÜDÜRLÜĞÜ
Denetim Koordinasyon Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Yetki alanına ilişkin denetim planı konusunda önerilerde bulunmak.
2- Gelir İdaresi Başkanlığınca oluşturulan denetim planlarını uygulamak.
3- Yetki alanındaki vergi inceleme ve denetimlerini gerçekleştirmek, vergi kayıp ve kaçağının önlenmesi konusunda gerekli tedbirleri almak.
4- Yaygın ve yoğun vergi denetimlerini gerçekleştirmek, mükellefleri ve mükellefiyetle ilgili maddi olayları, kayıtları ve mevzuları araştırmak ve tespit etmek.
5- Vergi ve benzeri mali yükümlülüklerle ilgili yoklama taleplerini sonuçlandırmak.
6- Vergi inceleme ve denetimine ilişkin yöntem ve tekniklerin geliştirilmesi, standart ve ilkelerin oluşturulması ile inceleme ve denetim rehberleri hazırlanması konusunda önerilerde bulunmak.
7- Vergi denetimlerinin etkinlik ve verimliliğini artırıcı tedbirler almak, denetimde ortaya çıkan aksaklıkların giderilmesi için vergi dairesi başkanlığına görüş ve önerilerde bulunmak.
8- Mükelleflerin vergi kanunlarına gönüllü uyumunu sağlamak üzere gerekli çalışmaları yapmak.
9- Vergi denetim ve incelemelerinde kullanılacak bilgileri toplamak ve vergi inceleme elemanlarının kullanımına sunmak.
10- Denetimler sırasında elde edilecek verilerin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
11- Denetim ve inceleme sonuçlarını izlemek, değerlendirmek ve bunlara ilişkin istatistiki veriler oluşturmak.
12- Vergi dairesi başkanlığı bünyesindeki vergi incelemesi yapmaya yetkili olanların görevlendirilmeleri ile ilgili yazışmaların kayıtlarını tutmak, ön hazırlıkları yapmak ve evrakın ilgili birimlere sevkini sağlamak.
13- Vergi denetim ve inceleme sonuçlarına ilişkin belge ve raporların muhafazasını sağlamak, mahremiyet ve gizlilik taşıyan evrakın güvenliğini temin etmek üzere gerekli tedbirleri almak.
14- Tarhiyat öncesi uzlaşma işlemlerini yürütmek.
15- Rapor Değerlendirme Komisyonu ile İhbar ve İncelemeleri Değerlendirme Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
16- İzaha Davet Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek.
17- Vergi ve benzeri mali yükümlülüklerle ilgili ihbar ve şikayetleri değerlendirmek.
18- 1905 Sayılı Menkul ve Gayrimenkul Emval ile Bunların İntifa Haklarının ve Daimi Vergilerin Mektumlarını Haber Verenlere Verilecek İkramiye Hakkında Kanun ile ilgili olarak özelge verilmesine ilişkin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde görüş bildirmek ve bu Kanun ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
19- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
20- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
21- Arşive kaldırma ile ilgili gerekli işlemleri yapmak.
22- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
İNSAN KAYNAKLARI VE DESTEK HİZMETLERİ GRUP MÜDÜRLÜĞÜ
İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ
İnsan Kaynakları Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Merkez atamalı personele ilişkin ilgili mevzuatındaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, vergi dairesi başkanlığında görevli personele ilişkin atama, nakil, disiplin, terfi, başarı, ödül, ücret, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek.
2- Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen gösterge ve hedeflere uygun olarak personelin performansını izlemek ve değerlendirmek.
3- Personelin lojman tahsisine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
4- Vergi dairesi başkanlığında görevli personele ait özlük dosyalarını düzenlemek, bunların güvenliğini sağlamak ve muhafaza etmek.
5- Yetki alanı dışına personel ve taşıt görevlendirilmesi ile ilgili işlemleri yapmak.
6- Vergi dairesi başkanının resmi ve özel yazışmalarını yürütmek, buna ilişkin arşiv oluşturmak ve muhafaza etmek, havale ve imza dosyalarını kontrol etmek.
7- Vergi dairesi başkanının sekretarya hizmetlerini yürütmek.
8- Vergi dairesi başkanının her türlü protokol işlerini düzenlemek ve yürütmek.
9- Vergi dairesi başkanının katılacağı toplantılara ilişkin hazırlık yapmak ve ilgililere gündemi içeren duyuru yapmak.
10- Vergi dairesi başkanının görüşmelerinin kaydını tutmak, elektronik ortamda veya mevcut teknolojinin imkan vereceği diğer sistemlerde saklamak.
11- 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa göre yapılacak bilgi edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru bir şekilde sonuçlandırmak, bu amaçla belge kayıt, dosyalama ve arşiv düzeniyle ilgili gerekli idari ve teknik tedbirler almak,
12- 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanun ve ilgili Yönetmeliğinde belirtilen Başkanlığın yükümlülüklerinin yerine getirilmesini sağlamak, takip etmek.
13- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
14- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
15- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen yıllık eğitim planına uygun olarak eğitim programlarını hazırlamak, uygulamak ve personelin yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik tedbirler almak.
2- Gelir İdaresi Başkanlığınca belirlenen kurumsal etik kuralları personele duyurmak.
3- Eğitim faaliyetlerine ilişkin olarak Başkanlık ile Gelir İdaresi Başkanlığı arasında koordinasyonu sağlamak.
4- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
5- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
6- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
İDARİ VE MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
İdari ve Mali İşler Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Vergi dairesi başkanlığının ihtiyacı olan her türlü yapım, satın alma, tefriş, kiralama, bakım ve onarım, taşıt sevk ve idaresi, taşıma, temizlik ve benzeri hizmetlere ilişkin mali hizmetleri yürütmek.
2- Vergi dairesi başkanlığınca kullanılan basılı kağıtları muhafaza etmek, dağıtmak, bu konuda her türlü zimmet ve benzeri işlemleri yapmak ve gerekli tedbirleri almak.
3- Vergi dairesi başkanlığının gider tahminlerini yaparak Strateji Grup Müdürlüğüne bildirmek.
4- Vergi dairesi başkanlığına ait taşıt, makine, teçhizat, döşeme, demirbaş gibi taşınır mallar ile her türlü sarf malzemesi ve tahsis edilen taşınmazlara ilişkin kayıtları tutmak.
5- Vergi dairesi başkanlığının sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini yürütmek.
6- Vergi dairesi başkanlığının fiziki çalışma ortamlarını uygun ve standart hale getirmek.
7- Vergi dairesi başkanlığına ait lojman, kreş ve diğer sosyal tesislerin yönetimi ile ilgili hizmetleri yürütmek.
8- Gelir İdaresi Başkanlığı merkez ve taşra birimleri veya idarenin işlemlerinden dolayı Bakanlık husumetiyle takip edilen dava ve icra takiplerinde idare aleyhine hükmedilen ve bütçeden yapılacak red ve iadeler ile ilgili olmayan ve bütçede tertibi bulunmayan asıl alacak, faiz, yargılama giderleri ve avukatlık ücretlerine ait ödemeleri yapmak.
9- 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununda belirtilen Başkanlığın yükümlülüklerinin yerine getirilmesini sağlamak, takip etmek.
10- Arşiv işlemlerini yürütmek, arşive gelen dosya, defter ve belgeleri tasnif ve muhafaza etmek, ayıklama ve imha işlerini koordine etmek.
11- Arşivin güvenliği açısından gerekli bütün tedbirleri almak.
12- Arşive gelen dosya, defter ve belgelere ilişkin olarak Başkanlığın ilgili birimlerinden gelen talepleri karşılamak.
13- Başkanlık birimlerince talep edilen imha işlemlerini yapmak.
14- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
15- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
16- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
Bilgi işlem ve elektronik belge yönetimi Müdürlüğü
Bilgi işlem ve Elektronik Belge Yönetimi Müdürlüğünün Görevleri Şunlardır:
1- Bilgisayarlar ile bunlara bağlı olarak çalışan çevre birimlerinin (yazıcı, barkod okuyucu, tarayıcı vb.) çalışır durumda bulunmalarını sağlamak.
2- Bilgisayarlar ile çevre birimlerinin arızalarına ilk müdahaleyi yapmak ve giderilemeyen arızalarla ilgili Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimi/ilgili firma servisi ile irtibat kurmak, arıza giderilmesi sürecinin en kısa sürede gerçekleşmesi için gerekli işlemleri yerine getirmek ve arıza onarım sürecini takip etmek.
3- Bilgisayar sistemlerinin kullandığı yerel ağ (LAN-Local Area Network) arızalarına ilk müdahaleyi yapmak ve giderilemeyen arızalarla ilgili Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimi ile irtibat kurmak, arıza giderilmesi sürecini takip etmek.
4- Hizmet birimlerinin uzak ağ bağlantı hatlarına (WAN-Wide Area Network) ilişkin arızalara ilk müdahaleyi yapmak ve giderilemeyen arızalarla ilgili Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimi ile irtibat kurmak, arıza giderilmesi sürecini takip etmek.
5- Yeni temin edilen donanımların (bilgisayar, yazıcı, tarayıcı vb.) ilgili hizmet birimlerine donanım planlamasına uygun ve kullanıcı kullanımını kolaylaştıracak önlemler alınmak üzere kurulumunun sağlanması ile ilgili işlemleri takip etmek.
6- Ekonomik ve teknik kullanım ömürleri dolan donanımların yenileme işlemlerini takip etmek.
7- Hizmet birimlerinden gelen talepleri (donanım, yeni hat, sarf malzemesi temini, cihaz kurulumu vb.) değerlendirmek ve gerekli talep işlemlerini yapmak.
8- Bilgisayar sistemleri üzerinde kullanılmakta olan uygulama yazılımları ile ilgili yaşanan sorunlara ilk müdahaleyi yaparak sorunu analiz etmek, analiz edilen sorunu yetkisi dahilinde çözümlemek, giderilemeyen sorunlarla ilgili Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimi ile irtibat kurmak, sorun giderilmesi sürecini takip etmek.
9- Bilgisayar sistemleri üzerinde kullanılmakta olan uygulama yazılımları ile ilgili birimlerden gelen geliştirme taleplerini toplulaştırmak sureti ile değerlendirmek ve gerek duyulması durumunda önerilerini ilave ederek Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimine iletmek, iletilen geliştirme taleplerinin sonuçlarını takip etmek, olumsuz geliştirmelere ilişkin geri bildirimde bulunmak.
10- Vergi dairesi başkanlığı ve bağlı birimlerinin veri taleplerini Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimine iletmek.
11- “Çalışan Öneri Sistemi” kapsamında Gelir İdaresi Başkanlığına intikal eden ve yapılan değerlendirme sonucunda mahallinde çözümlenmesi gereken sistemle ilgili sorun ve önerilerin çözüme kavuşturulmasına yönelik koordinasyonu sağlamak ve gerekli işlemleri yapmak.
12- Vergi dairesi başkanı, grup müdürü, vergi dairesi müdürü, müdür, vergi dairesi müdür yardımcısı ve müdür yardımcılarının otomasyon sistemlerini kullanabilmesi için yeni kullanıcı oluşturmak, var olan kullanıcıların görev yerlerini değiştirmek, emeklilik vb. nedenlerle ayrılan personele ait kullanıcı hesaplarını kapatma ve yetkilendirme işlemlerinin tesisi için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimleri ile yazışma/çağrı/talep sistemi kullanmak sureti ile gerekli koordinasyonu sağlamak. Yukarıda sayılan unvan/görevler dışındaki personelin otomasyon sistemlerini kullanabilmesi için var olan kullanıcıların görev yerlerini değiştirmek ve yetkilendirme işlemlerini yapmak. Bu işlem dışında kalan yeni kullanıcı oluşturmak, var olan kullanıcıların emeklilik vb. nedenlerle ayrılan personele ait kullanıcı hesaplarını kapatma işlemlerinin tesisi için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın ilgili birimleri ile yazışma/çağrı/talep sistemi kullanmak sureti ile gerekli koordinasyonu sağlamak. Bu işlemleri gerçekleştirirken uyulacak usul ve aranılacak belgelere ilişkin ilgili birimlerce yapılan düzenlemeye uygun olarak işlemleri yerine getirmek.
13- Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından temin edilen çevre birimlerine ilişkin sarf malzemelerinin stok kontrolü ve alımına ihtiyaç duyulanların tükenmeden alım işlemi için harcama birimi ile koordinasyonu sağlamak, alıma müteakip ilgili birimlere dağıtımına ilişkin işlemleri yapmak.
14- Elektronik imza alımı, yenilenmesi, emeklilik, kurum değişikliği, istifa vb. nedenlerle iade edilenlerin teslim alınmasına ilişkin işlemlerini yürütmek.
15- Elektronik imza işlemleri için sistem ayarlarının yapılması, çalışılabilir şekilde kurulumlarının gerçekleştirilmesini sağlamak.
16- Bilişim projeleri çalışmalarında ihtiyaç duyulan organizasyon listesi, tablo, cetvel ve benzeri çalışmaları için ihtiyaç duyulan verilerin hazırlanması, birden fazla birimde ayrı ayrı oluşturulan bu verilerin toplulaştırılması nihai verilerin süresi içerisinde doğru olarak ilgili birim/birimlere ihtiyaç duyulan/ talepte belirtilen formatta göndermek.
17- Mükellef/posta/kurye/kargo ve diğer şekillerde birime teslim edilen belge ve eklerini teslim almak ve teslim alınan belge ve eklerine ilişkin Kamu Elektronik Belge Yönetim Sistemi (KEYS) gelen belge kaydının yapılması suretiyle gelen evrak sayısı alarak belge etiketi oluşturmak.
18- Gelen belge etiketini ilgili gelen evrakın üzerine yapıştırarak tarama işlemini üst yazı ve ekleri ayrı ayrı olmak üzere yapmak ve KEYS üzerinde ilgili olduğu birime (üst yazı/evrak eki/ilgili doküman) kayıt işlemlerini gerçekleştirmek.
19- KEYS üzerinden gelen belge kaydı yapılan belgenin ilgili olduğu birim/birimleri tespit etmek ve havale yetkilisi/yetkililerine sevk etmek.
20- KEYS üzerinden sevk edilen gelen belge ve eklerini ilgili müdürlüklere kuryeler aracılığı ile göndermek.
21- Kurye ve/veya postaya verilmek üzere birimlerce KEYS üzerinden hazırlanarak sayı alan belgenin çıktılarının da alınarak sistem üzerinden sevk edilen resmi yazı ve eklerinin kurye/postaya teslimini gerçekleştirmek.
22- Gelen/giden belgeler arasında ivedi/süreli ve acele şerhi bulunanların işlemlerine öncelik vermek ve en kısa sürede işlemlerini tamamlayarak ilgili birime göndermek.
23- KEYS admin yetkililerinin kendilerine verilen görevleri yerine getirmek. (Yıllık İzin dışında vekâletini vermeksizin yerinde bulunmayan kullanıcılara ait ilgili birim yöneticisinden gelen talep doğrultusunda KEYS vekâletlerinin verilmesi, kaldırılması, KEYS dış kurum tablosunda bulunmayan, Vergi/TC No.su, Devlet Teştilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS) numarası bulunmayan dış birimlerin gelen evrak kayıtları ve bu birimlere hitaben yazılan yazıların dağıtım sayfasında ihtiyaç duyulan dış kurum tanımlamalarının yapılması ve KEYS güvenli çıkış ile çıkmayan kullanıcıların sistemden çıkışının sağlanması gibi görevleri yerine getirmek vb.)
24- Gelen/giden belgelerde gizli şerhi bulunan ya da konusu itibarı ile gizliliğine belge kayıt yetkilisince karar verilen belge ve eklerinin işlemlerinde gizlilik ve yetkilendirmeye ilişkin kurallar doğrultusunda süreci tamamlamak.
25- Görev alanlarına giren konularda donanım çeşitleri ve/veya uygulama yazılımları hakkında iyileştirmeye yönelik rapor ile mevcut durum ve planlamalara ilişkin analiz raporları hazırlamak ve Gelir İdaresi Başkanlığına göndermek.
26- Bilgisayarlı akıllı sınıfların yönetim ve koordinasyonunu sağlamak.
27- Dava açılması gereken durumlarda dayanak teşkil eden belgeleri gerekçeli yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
28- Savunma Taslağı Formu ile birlikte dava konusu işlemlere ilişkin belgelerin onaylı örneklerini bir yazı ekinde Hukuk ve İhtilaflı İşler Grup Müdürlüğüne göndermek.
29- Vergi dairesi başkanı ve/veya grup müdürü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.